sâmbătă, 19 septembrie 2009

Mafia municipalizata a Constantei

lo, mdea! Cine, ma? Oooo, sa traiti, sefu'. Scuze, e putina galagie p'acilea. (Lasati-l, ba, nitel, ca nu s-aude) Nu, sefule, vorbeam cu Bestia si cu Sangerosu. Ii taie degetele la un fraier, aci in Tomis 2. N-a vrut sa scoata taxa de protectie. Nooo, nu la macelarie. ala a cotizat pa loc, abia de-a apucat baietii sa-i scoata doua masele. Cu astalalt merge mai greu. Cica nu se mai vinde astea... (Cum le zice, ma?) Carti! Exact, la libraria aia de pe colt suntem. Cum? Am inteles: ii dam foc si plecam dincolo. In piata, da! De la alea cu leustean cate cinci milioane, de la alea cu... A crescut? Zece? Sau casile, se-ntelege. Luam banu' de pe ei si intram pe benzinarii. Aha, decarteaza direct la matale. Scuze, putin. (Nu mai trage, ba, ca-i mort de la primul incarcator ) Da, acum ne suim in Mertane. O sa trecem intai prin port, c-avem doi in portbagaj de tre' sa-i inecam. Pai, sa dea numa' o suta de milioane pentru ditamai aprozarele? Chestie de respect. Ce ziceti? Da' p-ala l-am zidit in beci la Fantasio, sefu'. Saptamana trecuta, da. Inseamna ca l-am confundat. Sigur, fara probleme. Notez: Scrie, ma: Scoala generala 4, clasa a III-a B. Micut, blondut, cu o alunita pe obrajor. Taxa pe bancuta. Inteleg, da. O grenada in ghiozdanel, nici nu se discuta. Ce spuneti? La hotelu' lui matale? (Ba, ati fost voi pe la Flora, sa cereti un pahar cu apa? Sigur, ba?) N-am fost noi, sefu', ma jur. Pai, n-aveam destula apa dupa ce-am golit delfinariul? Un miliard le-am cerut, da. Sa fi vazut cum sarea pestele ala mare, te prapadeai de ras. Era pe la pranz, ca dup-aia am scos taxa pe troleibuze, tramvaie si mineraliere. Am batut la ei pana a venit baietii lu' Fane Ninja, sa ne schimbe. V-am pus pe birou toate procesele verbale. In baza hotararii consiliului local, pe care ati dat-o matale. Aia cu taxa de protectie, da. Pai, noi, ca inspectori de primarie, putem lucra altfel? Sigur, sefu, totu-i legal. Cu respect, domnu' Mazare.